posete:

1.8.10

Vešta veština i brza brzina






Na početku  napomena:
Ovu priču mi je u pero kazivo Pera Alajbeg. Neki podaci il događaji čudni su mi isto kolko će i vama, verujem, biti.

Mlađi Vasin brat zvao se Tasa. Sad, Tasa i Vasa – ko da im se kum zezo s imenima, je l da? Al pošto je verovatnije da se radi o Vasiliju i Tanasiju, onda neka kuma.
Tasa nije bio ni lep ni bistar, al je zato bio đubre. Oženio se seoskom lepoticom-pametnicom-jedinicom gazda-Srećka (retka al nenadjebiva kombinacija, kad ti se posreći)  koju je i na dan venčanja, obučenu u   narodnu nošnju, drpo ko god joj je prišo. Ni tri niske dukata okačene oko vrata nisu joj pomogle da pribavi  poštovanje nit su smanjile erotski naboj    raspomamljenih svatova – bivših, tadašnjih i budućih ... ača. Ko „udvarača“, recimo. Tasa o prošlosti i sklonosti ka vragolijama svoje mladice nije znao ono što je znalo celo njihovo i okolnih pet sela. Ni da mu se smejulje, gledajući ga kako  zadovoljno  pravi budalu od sebe. Mada, selo ko selo – najviše priča kad nema dokaza.
I onda zatim, posle svadbe...
Živeli su  veselo i složno. Ono, kao, kulirali, rađali decu i zezali  se, sve opušteno, dok se on jednog dana nije setio da je u prvom osnovne, u prvom polugodištu, bio zaljubljen u skoro prvu komšinicu. Ustvari, on je nju prvo sanjo pa se sutradan setio da bi trebalo da je bio zaljubljen u nju.
Samo da kažem da je u silnom veselju i zezanju, brak Tase i gospođe mu, koja je izgledala sve bolje i erotskije i poželjnije i uopšte sve, zapo u malenu krizu. Možda je i to bio jedan od razloga što je Tasa  sanjo i setio se svoje prve ljubavi, koja je došla tiho, nezvana i sama i ostavila trag u Tasi.
Sve do sad izneto je bilo, takoreći, opšte, a sad polako idemo ka pojedinačnom.
Sojka, prva od Tasinih ljubavi, živela je povučeno. „Dobar dan“, „Dobar dan“, ponekad „Kako ste?“ i ništa više. Pričalo se da joj čovek pije, da je bije jer je nerotkinja, da je naziva kurveštijom i  sifilističarskom droljom, al selo ko selo – najviše priča kad nema dokaza. Ona se, uglavnom, nikom nije žalila i o mužu je lepo pričala, ono malo kad s kim šta prozbori.
Ušla je u kafanu koju je držao Tasin ortak iz kraja (ortak iz kraja = đubre skoro ko Tasa.)
Tišina je trajala  devet minuta, možda nešto  malo duže. Muzika je prestala da svira, Anka konobarica se saplela na odvezanu pertlu „borosane“ i sručila poslužavnik sa asian marinaded pork with brown sugar and carrot glazeom debelom Miloju u krilo.






(Al ko šljivi  Miloja kad nebitan je  za priču.)
Plava Boba, šankerica tužnih očiju, spuštenih kapaka i čvornovatih kolena, zbog kojih je u miniću izgledala ko  parobrod u špilhoznama, potpuno je uflekala   najnoviju „pop-art“ mini suknjičicu „nikšićkim“ iz bureta, a ispred Jelenka, koji je sedeo za šankom, spustila je čašu sa „sudomilom“ umesto soka od kivija. Jelenko je, i ne gledajući šta pije, pogleda uprtog u Sojku kako nonšalantno i ništa ne sluteći ulazi u kafanu (ovde nešto ne valja, al  ne znam šta. „Ne gledajući jer mu je pogled uprt...“ Možda to? Al kako da ima dva pogleda? Jednim gleda u Sojku – i to je to. Ispravka: Jelenko, koji nije bio ni vrljav ni razrok je, i ne gledajući šta pije, pogleda uprtog u Sojku kako nonšalantno i ništa ne sluteći ulazi u kafanu, iskapio čašu sa „sudomilom“, streso se i reko: „Hrabar potez, nema šta!“
U prilično napetoj i konfuznoj situaciji, dok je Jelenko počinjo da peni i  da sve više peni, Sojka je prišla stolu pored „kraljice peći“ i pitala dva bilmeza je l slobodno. Nesposobni da progovore, delom zbog Sojka-šoka, a delom zbog pene koja je nadirala ka njima iz pravca šanka, bilmezi su zaljuljali glavama napred-nazad, „jesteslobodnojesedi“.
Sojka je sela, a Tasa se sav pušio. Pomislio je: „Zbog mene je došla, nema druge. Sad ću da joj se najebem majke  majčine.“
Kriva je!
Ko je jebe da dolazi u jedinu kafanu u selu. Je l udata i je l ima muža? Je l ženi mesto da u kafani maše repom? Je l zna da je Tasa još uvek ludo voli? Je l zna da je dvaes prvi vek? Je l nije mogla da kod kuće  hekla il  razvija rezanac za supu?
Kriva je, ponavljam.
Zato što je žensko, pod jedan.
Pa zato što ne razmišlja šta će selo da kaže.
Zato što, dok seda pored furune, uopšte ne izgleda ko neko kome je neprijatno.
I zato što, i pored svih neproverenih priča o mužu joj monstrumu i iskompleksiranoj seljačini, ne izgleda ni ko muka ni ko mula. Ne deluje ni ko da je došla da prosi, ni da moli, ni da je gladna, ni da je ušla da se ogreje. Najviše izgleda ko da je ušla da popije piće i vidi ša se radi.
(E pa znaš šta sestro, da ti kažemo nešto i Pera Alajbeg i ja,  mada samo hroničari i posmatrači.  Ovde se to ne prašta!)
Posle je bilo svašta i trajalo je ne pitaj kolko, al sve već viđeno, tako da nije  obaška zanimljivo.
Uglavnom - Tasa joj se najeb majke  i jedva je pogodila vrata da se vrati onom njenom ludaku jebo je on, a Tasa je pobednički podrigno, pljesno Bobu po zadnjem delu minića i kazo: „Mala, daj šta će ko da popije, ja bacam turu. Muz’ka!“
S koca i konopca sastavljena lakampanela  je zapevala  „Ako lažem tu me seci, nisam kreso šes meseciiiiii...“

I šta  bi posle svega?
Posle svega, ona je patila ko i pre svega, Tasa je osto dasa,  a napiso je i haiku pesmu:

Bokal za vino
prazan na stolu.
Pod stolom gost.

žena mu je izgledala sve  mlađe i slađe,  Jelenko je slomio nogu na skijanju, Boba je podigla kredit i operisala nos, al su joj posle toga kapci izgledali više  spušteniji, a  Sojkin venčani je nedugo posle svega reko: „Ha, šta sam reko!“


Atajlo, decembra 2007, Blogoye